Az alábbi SEO statisztikák fontos betekintést nyújtanak a keresések aktuális állapotába. Remélem, az adatok elgondolkodtatnak és rávilágítanak arra, hogy miért nem szabad elhanyagolnod a keresőoptimalizálást, sőt mekkora érték és lehetőség rejlik benne. A cikk elolvasása után pedig belevágsz a tartalommarketinged és a SEO-stratégiád fejlesztésébe, hogy előrébb kerülj a Google organikus találati rangsorában.
A keresőoptimalizálás (SEO) jobb ROI-t (Return on Investment – Befektetésarányos megtérülés) eredményezhet, mint más marketingstratégiák.
A Google több mint 85%-os piaci részesedéssel rendelkezik a globális keresési piacon.
A videós tartalmak továbbra is lenyűgöző növekedést mutatnak, valamint potenciális ügyfélszerzésben is nagyon hatékonyak.
Keresőmotor statisztikák
A keresőmotorok meghatározó szerepet játszanak az életünkben, befolyásolják vásárlási szokásainkat, szórakozási lehetőségeinket és azt, hogyan találunk új információra.
Az alábbi SERP (Search Engine Results Page), vagyis keresők első találati oldalára vonatkozó statisztikák segítenek, hogy jobban megértsd a keresőmotorok működését.
- Az online események 68% kereséssel indul. (BrightEdge)
- A Google kereső, a Google Képek és a Google Térkép a globális forgalom 92,96%-át teszik ki. (SparkToro)
- A Google a keresőmotorok piaci részesedésének 91,42%-át birtokolja. (Statcounter)
- 2021-ben a globális asztali keresési forgalom 70%-a a Google-tól származott, ezt követi a Baidu (13%), a Bing (12%) és a Yahoo (2%). (NetMarketShare)
- Becslések szerint a Google első számú organikus pozíciója 34,2%-os átkattintási arányt (CTR) eredményezhet. (Sistrix)
Tipp
Az átkattintási arányt óriási mértékben befolyásolja, hogy a felhasználó milyen témában keres. Éppen ezért nem lehet átlagos átkattintási arányokról beszélni.
SEO vs. PPC statisztikák
Mint minden marketingcsatorna esetében, az egyetlen dolog, ami igazán számít, az a hatékonyság. SEO vs. PPC, hogyan is viszonyulnak egymáshoz? Íme néhány statisztika a keresőoptimalizálás üzleti eredményekre gyakorolt hatásairól:
SEO forgalmi statisztikák
Az organikus keresési csatornák rendkívül hatékonyak, hatalmas mennyiségű forgalmat és bevételt generálnak. Az okos cégek, vállalkozások kihasználják az organikus keresési forgalom erejét a keresőoptimalizálás (SEO) révén és stratégiai versenyelőnnyé alakítják azt.
A SEO ereje abban rejlik, a közösségi média platformokkal ellentétben, hogy a keresőmotorok szándékosan átirányítják az embereket a saját oldalukról más weboldalakra.
Íme néhány hasznos SEO-tény a keresőmotorokból érkező forgalom százalékos arányáról:
- Az organikus forgalom nagyjából ötször nagyobb, mint a fizetett keresésből származó, és tízszer nagyobb (1000%), mint a közösségi médiából érkező. (BrightEdge)
- A keresőoptimalizálás átlagosan 87,41%-kal csökkentheti az ügyfélszerzés költségeit a PPC -hirdetésekhez képest. (Terakeet)
- A keresőoptimalizálás 429%-kal növelheti egy bloglátogatás üzleti értékét. (Terakeet)
- A weboldalak 90,63%-ára nulla forgalom érkezik a Google-tól, és 5,29%-ukat pedig csak havi 10 vagy annál kevesebb alkalommal látogatnak meg. (Ahrefs)
- Az Ahrefs kutatása szerint csak a weboldalak 0,21%-ára érkezik 1000-nél több látogatás havonta a Google-tól. (Ahrefs)
- 2020-ban a böngésző alapú Google-keresések 35,18% -a eredményezett organikus linkkattintást. (SparkToro)
- A weboldalak 99,2%-ára 100-nál kevesebb domain hivatkozik. (Ahrefs)
- A marketing szakemberek 64%-a aktívan használja és befektet a SEO-ba. (HubSpot)
- Az organikus keresés a webhely teljes forgalmának 53,3%-át adja. (BrightEdge)
- A B2B cégek kétszer több bevételt termelnek az organikus keresésekből, mint bármely más csatornán. (BrightEdge)
- A blogokkal rendelkező cégek havonta átlagosan 67%-kal több lead-et termelnek, mint azok, amelyek nem írnak blogot. (DemandMetric)
PPC forgalmi statisztikák
Míg hónapokba telhet, mire megjelennek a SEO-stratégiád eredményei, addig a PPC-kampányod eredményét akár már néhány órán belül is láthatod.
Könnyen és gyorsan tudsz reagálni, változtatni. Gyorsan le tudsz futtatni A/B teszteket és ezáltal optimalizálni tudod a hirdetéseidet a közönséged számára.
A PPC-kampány beállítása során kiválaszthatod, hogy kiket szeretnél megcélozni hirdetéseddel.
Mivel a hatás szinte azonnali, így hamarabb bevételt hozhatnak vállalkozásod számára, ugyanakkor pénz kell hozzá és ha tapasztalat nélkül, rosszul csinálod, akkor bizony nagyon könnyű lesz azt elégetni.
- A vállalkozások minden Google Ads szolgáltatásra elköltött 1 USD után átlagosan 2 USD bevételre tesznek szert. (Google)
- A Google Display Hálózat világszerte eléri az internethasználók 90% -át. (Google Ads)
- 2021-ben keresési hirdetésekre fordított kiadások 144,8 milliárd dollárt tettek ki. (statista)
- Világszerte az átlagos reklámblokkolási arányt 2020 végén 42,7%-ra becsülték. (statista)
- 2021 májusában az átlagos havi kattintásonkénti költség (CPC) a Google Ads keresési hirdetéseiben a biztosítási ágazatban volt az Egyesült Államokban ami elérte a 20,12 USD-t. (statista)
- A legalacsonyabb kattintásonkénti költséget, CPC-t a Google Ads keresési hirdetésekben az elektronikai szektor érte el, ahol a CPC 77 cent volt. (statista)
- A Google Ads hirdetések átlagos átkattintási aránya az összes iparágban 3,75% a keresési hirdetések esetében.(WordStream)
- A Facebook-hirdetések átlagos átkattintási aránya (CTR) 0,89% az összes iparágban.(WordStream)
Weboldal betöltési sebesség és üzleti hatásai
Mindannyian jobban szeretünk egy gyors weboldalt, mint egy lassút. A betöltési idő azonban nem csupán preferencia kérdése – óriási hatással van a weboldalad sikerére is.
Minél tovább tart a weboldalad betöltési ideje, annál jobban megnő a visszafordulási arányod. A magas visszafordulási arány azt jelzi a keresőmotorok számára, hogy a felhasználók nem találják hasznosnak az oldalad tartalmát, így az oldalad helyezése visszaeshet. Továbbá a weboldal lassú betöltési ideje jelentős mértékben ronthatja a konverziós arányodat, ami hosszú távon igen tetemes veszteséget okoz.
- 5 másodperced van az első benyomás kialakítására, mielőtt a látogató elhagyja weboldalad. A mobilról érkező látogatók 74% elhagyja a weboldalt 5 másodperc várakozás után. (LoadStorm)
- 4-ből 1 látogató elhagyja a weboldalt, ha a betöltési idő tovább tart 4 másodpercnél. (LoadStorm)
- A felhasználók 46%-a nem tér vissza egy gyengén teljesítő weboldalra. (LoadStorm)
- A negatív felhasználói élménnyel rendelkező vásárlók 64%-a legközelebb máshol fog vásárolni. (WebsiteBuilderExpert)
- 1 másodperces betöltési idő növekedés, 7%-os konverziós veszteséget eredményez, 11%-kal kevesebb oldalmegtekintést okoz, és 16%-kal csökkenti a vásárlói elégedettséget. (LoadStorm)
- A weboldal látogatói átlagosan 35%-kal hosszabb várakozási időre emlékeznek, mint amilyen az valójában. (Radware)
- A 2 másodpercen belül betöltődő oldalak átlagos visszafordulási aránya 9%, míg az öt másodperc alatt betöltődő oldalak visszafordulási aránya 38%-ra emelkedik. (Pingdom)
- A mobilról érkező látogatók esetében, 1-ről 10 másodpercre történő weboldal betöltési sebesség növekedés, 123%-kal növelheti a visszafordulás valószínűségét. (Google)
- Egy átlagos weboldal betöltési ideje asztali számítógépen 10,3 másodperc, mobilon pedig 27,3 másodperc. (Backlinko)
- Átlagosan 87,84%-kal hosszabb ideig tart az oldalak betöltése mobil eszközökön, mint asztali számítógépeken. (Backlinko)
Tartalommarketing statisztikák
A tartalomstratégia kulcsszerepet játszik a SEO-ban. Egy jól kidolgozott stratégia felismeri az ügyfelek problémáit és vágyait, miközben megcélozza az általuk keresett kulcsszavakat és témákat. Ezenkívül a tartalommarketing-stratégia keretet biztosít a márka több csatornán történő népszerűsítéséhez és a közönség bővítéséhez.
- A vásárlók 47%-a 3-5 tartalmat tekint meg, mielőtt kapcsolatba lépne egy értékesítővel. (HubSpot)
- A tartalommarketinget használó marketingesek száma 2021-ben 12%-kal, 70%-ról 82%-ra nőtt. (HubSpot)
- A 10 legjobb Google keresési találat között szereplő tartalmak átlagos hossza 1447 szó. (Backlinko)
- A találati rangsor első pozíciójában lévő cikkek általában 2416 szót tartalmaznak, a 10. pozícióban lévő pedig 2032 szót. (serpIQ)
Tipp
Ez azt mutatja, hogy általánosságban a Google a tartalomban gazdag webhelyeket részesíti előnyben.
- 2020-ban a nagyvállalatok 61%-a jelezte, hogy kiszervezi a tartalom marketinggel kapcsolatos munkákat. 2021-ben ez az arány elérte a 75%-ot. (Content Marketing Institute)
- A legsikeresebb B2B cégek 32%-a, a marketing költségvetésének több mint 50%-át tartalommarketingre fordítja. (Content Marketing Institute)
- A legsikeresebb B2B cégek 90%-a méri a tartalmai teljesítményét. (Content Marketing Institute)
- A legsikeresebb B2B cégek 83%-a használ valamilyen workflow rendszert a tartalommarketinggel kapcsolatos feladatok összeszervezéséhez. (Content Marketing Institute)
- A legsikeresebb B2B cégek 62%-a dokumentált tartalommarketing stratégiával rendelkezik. (Content Marketing Institute)
- Az emberek 70%-a inkább cikkeken, mint hirdetéseken keresztül szeretne tájékozódni egy cégről. (DemandMetric)
Keresési viselkedés statisztikák
A keresők kiemelkedő szerepet játszanak a vásárlási folyamatokban, különösen a kutatási szakaszban. Ilyenkor a felhasználók szélesebb körben keresnek, és inkább a hosszú formátumú tartalmakat részesítik előnyben, amelyek segítik a téma megértését. Aztán ahogy egyre jobban megismerik a témát, a felhasználók pontosabban keresnek a hosszú (long tail), összefüggő kulcsszavakkal.
Azok a marketingesek, akik csak a vásárlási folyamat későbbi szakaszaira összpontosítanak, lemaradnak a keresési lekérdezések márkaépítő erejéről a tudatosság és a kutatás szakaszában.
A keresési viselkedés azonban túlmutat azon, ahogyan a felhasználók interakcióba lépnek a SERP-pel. Hatással van azokra a weboldalaidra is, amelyekre a felhasználók átkattintanak, hogy elolvassák.
Például, a te tartalmad összhangban van-e a felhasználói szándékkal az oldalon található keresési kifejezések mögött? Ha nem, akkor valószínűleg magas a visszafordulási-, és alacsony a konverziós arányod.
A lényeg az, ha befolyásolni szeretnéd a keresési viselkedést, akkor a Google első oldalán a SERP-ben kell megjelenned. A forgalom átalakításához viszont kiváló felhasználói élményt kell nyújtanod.
- A Google 2. oldalán található eredmények az összes kattintás 0,78%-át érik el. (Backlinko)
- A Google organikus keresési eredményei között az 1. találat átlagos CTR-je 31,7%. (Backlinko)
- Mielőtt eldöntenék, hogy megvásárolják-e a terméket, az amerikai vásárlók 53%-a kutatást végez valamelyik keresőmotor segítségével. (Google)
- A releváns keresések az emberek 39%-át befolyásolják a vásárlásban. (Think With Google)
- Az emberek 79%-át befolyásolják a mobilok, hogy egy vásárlással kapcsolatos fontos műveletet hajtsanak végre. (Think With Google)
- A kattintások nélküli keresések aránya közel 65%. (Search Engine Land)
Off-page SEO statisztikák
Az off-page, vagy off-site SEO azokat az elemeket tartalmazza, amelyek az oldaladtól függetlenül történnek, de mégis az oldaladra vannak hatással. Több mint 200 Google rangsorolási tényező létezik, és a külső hivatkozás (backlinkek) a 3 legfontosabb közt van.
Minél hitelesebb weboldalakról származó linkek mutatnak a webhelyedre, a Google annál inkább tartja azt megbízható forrásnak, ami jobb helyezést eredményez az egyes kulcsszavakra. Az alábbi keresőoptimalizálási statisztikák az off-page SEO-ra vonatkoznak:
- Az első pozícióban rangsoroló oldalak többsége általában havonta 5% – 14,5% közötti ütemben kap “do follow” külső hivatkozást (új domainekről). (Ahrefs)
- Minél több link hivatkozik a weboldaladra, annál magasabb keresési helyezést és nagyobb organikus forgalmat érhetsz el. (Ahrefs)
- A hosszabb cikkek körülbelül 77%-kal több backlinket kapnak, mint a rövidebb cikkek. (Backlinko)
- Az interneten található összes oldal 66,31%-a nulla külső hivatkozással rendelkezik. (Ahrefs)
- Azok a márkák, amelyek folyamatosan blogolnak a weboldalukon, 97%-kal több külső hivatkozást kapnak, mint azok, akik nem. (HubSpot)
- A legjobb Google keresési eredmények 3,8-szor több hivatkozást tartalmaznak, mint az alacsonyabb találatok. (Backlinko)
Business to Business (B2B) SEO statisztikák
A B2B SEO még fontosabb, mint a B2C SEO. Egy üzleti döntés, több döntéshozó bevonásával történik, magasabb befektetési értéket képvisel és a B2B értékesítési ciklus általában jelentősen hosszabb. Nagyon fontos, hogy kiváló minőségű, értékes tartalmat hozz létre, amely kiemeli szakértelmedet, átfedi a teljes értékesítési csatornát, és releváns az összes érintett döntéshozó számára.
Bár a B2B SEO folyamat szigorúbb és időigényesebb is lehet, az eredményei miatt megéri belefektetni az energiát. A B2B SEO-ba invesztált magas összegek azt mutatják, hogy a B2B tartalmak és a keresőoptimalizálás megtérülése szintén magas.
- A B2B vásárlók 90%-a keresők segítségével kutat potenciális beszállítók után. (Google)
- A B2B vásárlók 42%-a használja a mobileszközén történő keresést. (Think With Google)
- Egy B2B vásárló átlagosan 12 különböző online keresést végez, mielőtt kapcsolatba lépne egy adott weboldallal. (Google)
- A B2B marketing szakemberek 62%-a fontosnak tartotta a SEO algoritmusok változásait. (Content Marketing Institute)
Helyi SEO statisztikák
A helyi keresőoptimalizálás kritikus fontosságú azon vállalkozások számára, amelyek helyben szolgálják ki az ügyfeleket. A lokális keresőoptimalizálás javítása segíthet az embereknek megtalálni a vállalkozásod. Ha vállalkozásod nincs optimalizálva a lokális keresési forgalom megszerzésére, jelentős mennyiségű potenciális bevételtől esel el.
Az alábbi lokális SEO statisztikák jól szemléltetik az alapos helyi SEO stratégia fontosságát:
- A mobilos keresések 30%-a helyspecifikus keresés. (Think With Google)
- Egy termékre vagy üzletre történő keresés a “közelben” kifejezés használatával az esetek 28%-ában vásárlást eredményez. (Think With Google)
- A kisvállalkozások webhelyei az esetek 25%-ában nem tartalmaznak H1 címkét. (Fresh Chalk)
- 76%-a az embereknek akik okostelefonjukkal rákeresnek valamire a “közelben” kifejezéssel, 1 napon belül meglátogatják a vállalkozást. (Google)
- A globális vásárlók körülbelül 45%-a online vásárol, majd átveszi a terméket az üzletben. (Think with Google)
- Az egyesült államokbeli vásárlók 83%-a mondta, hogy online keresést végzett a megelőző egy hétben, mielőtt bement egy boltba. (Think with Google)
- A „hol vásárolhatok valamit” + „közelben” mobil keresések száma több mint 200%-kal nőtt az elmúlt két évben. (Think with Google)
Videó SEO statisztikák
Manapság a kiváló minőségű kamerákkal felszerelt okostelefonok és a nagy sebességű internethez való széles körű hozzáférés kombinációja a videókészítés és -fogyasztás robbanásszerű növekedését eredményezi.
Napjainkban az emberek minden eddiginél nagyobb mértékben fordulnak a videókhoz termékkutatás, tanulás, szórakozás és egyéb célból.
Naponta több milliárd órányi videót fogyasztanak a YouTube-on, a Facebookon, az Instagramon, a TikTokon és más platformokon. A videó egyedülálló lehetőséget kínál a márkáknak és vállalkozásoknak, hogy interakcióba lépjenek közönségükkel, megmutassák tudásukat és tapasztalatukat, ezáltal új ügyfeleket tereljenek értékesítési csatornájukba.
Tekintettel a népszerűségére és a magas ROI-ra, itt az ideje, hogy Te is elkezd a videó készítést és a videó SEO-t beépítsd a tartalom stratégiába.
- A videó a tartalomstratégiában használt média legnépszerűbb formája lett. (HubSpot)
- A videókhoz érkezett megjegyzések, megtekintések, megosztások és kedvelések magasabb száma szorosan összefügg a magasabb YouTube-keresési helyezésekkel (Backlinko)
- A marketing szakemberek 49%-a szerint akik videót használnak online marketingstratégiájuk részeként, gyorsabb bevételnövekedést érnek el. (WordStream)
- A marketing szakemberek 51%-a szerint a videók a legjobb tartalomtípus a ROI szempontjából. (WordStream)
- Az emberek átlagosan heti 16 órányi online videót néznek, ami 52%-os növekedés az elmúlt két évben. (WordStream)
- A nézőknek az üzenet 95%-a megmarad, ha videóban nézik, míg szövegben olvasva ez az arány 10%. (WordStream)
- A potenciális B2B vásárlók fele legalább 30 percnyi B2B-vel kapcsolatos videót nézett meg. (Think with Google)
- Naponta az emberek több mint egymilliárd órányi videót néznek YouTube-on. (Youtube)
- Percenként több mint 500 órányi tartalom töltődik fel a YouTube-ra. ((Youtube)
- A YouTube első találati oldalán megjelenő összes videó 68,2%-a HD formátumú. (Backlinko)
- Az emberek 77%-a szerint a márka ajánló videójának megtekintése hozzájárult ahhoz, hogy meggyőzze őket termékük vagy szolgáltatásuk megvásárlásáról. (Wyzowl)
Hangalapú keresési statisztikák
A hangasszisztensek, például a Siri, az Alexa és a Google Home bevezetése óta a hangalapú keresés robbanásszerűen megnőtt. Ahelyett, hogy beírnák a keresést, az emberek csak beszélnek az asszisztensekkel. A hangalapú keresések ugyanakkor egyedi jellemzőkkel rendelkeznek, amelyek megkülönböztetik őket a gépelt kulcsszavaktól.
Sokszor kérdésként fogalmazzák meg őket, gyakran helyspecifikusak, és egy beszélgetéshez hasonlítanak. A hangalapú keresési forgalom becsatornázásához figyelembe kell venned ezeket az egyedi különbségeket, és ennek megfelelően optimalizálnod ezekre a hosszú, gyakran egy teljes mondatot felölelő kifejezésekre.
- A mobileszközökön végzett hangalapú keresések háromszor nagyobb valószínűséggel kapcsolódnak valamilyen helyi kereséshez, mint a szöveges keresések. (Search Engine Watch)
- A hangalapú keresések 58%-át helyi üzleti információk megkeresésének céljából végzik. (Search Engine Land)
- A kiemelt kivonatok jelentős szerepet játszanak a hangalapú keresések eredményeiben, mivel a hangalapú keresésekre adott eredmények 40,7%-a kiemelt részletből származik. (Backlinko)
- Az erős linkprofil általában növeli a weboldal pozícióját a hangalapú keresések esetében is. (Backlinko)
- Várhatóan 2022-re az amerikai otthonok több mint 50%-ában lesz olyan intelligens hangszóró, amely lehetővé teszi a hangalapú keresést. (Google)
- A hangalapú keresést több mint 1,1 milliárd okostelefon-felhasználó fogja használni legalább hetente egyszer.(Google)
Mobil SEO statisztikák
Azzal, hogy a Google átvált a mobilokat előnyben részesítő indexelésre, egyértelmű, hogy a mobilkeresés világában élünk. A weboldal tulajdonosoknak kiváló felhasználói élményt kell nyújtaniuk a látogatók számára, függetlenül attól, hogy milyen típusú eszközt használnak.
Ez túlmutat egy mobilbarát weboldalon. Olyan elemeket is tartalmaz, mint a weboldal betöltési sebessége, az elrendezés, a szöveg mérete-formázása, a navigációs menük, a képek és egyebek. Mindent egybevetve, azok a weboldalak, amelyek minden eszközön kiváló felhasználói élményt nyújtanak, jobb pozíciót érnek el a keresési eredmények között.
- 2025-re az internethasználók csaknem 75%-a csak a mobileszközét fogja használni az internethez. (CNBC)
- A Google-keresések 58%-a mobilon történik. (hitwise)
- A mobilos keresési eredmények organikus átkattintási aránya csaknem 50%-kal alacsonyabb, mint az asztali keresési eredményeké. (SparkToro)
- Az első számú organikus keresési eredmény mobileszközökön a kattintások 27,7%-át kapja. (SEOClarity)
- Az okostelefon felhasználók több mint 50%-a mobilos keresés révén fedezett fel új márkát vagy terméket. (Google)
SEO iparági statisztikák a költségvetésről és a kiadásokról
Mivel a tét a kimagasló bevétel, nem meglepő, hogy a vállalatok sokat fektetnek be a SEO-ba.
Ahogy fentebb említettük, a SEO sokkal magasabb ROI-t biztosít, mint sok más marketingcsatorna. Ez jó okot ad a vállalkozásoknak arra, hogy nagyobb összegeket fordítsanak a keresési eredmények javítására. Íme néhány statisztikai adat a globális SEO prioritásokról:
- A marketing szakemberek 61%-a szerint a keresőoptimalizálás (SEO) fejlesztése, az organikus forgalom növelése érdekében a legfontosabb marketing prioritás. (HubSpot)
- Becslések szerint 2020-ban 79 milliárd dollárt költöttek SEO szolgáltatásokra. (Borrell Associates)
- A vállalkozások 49%-a havonta több mint 20 000 dollárt fektet be a B2B SEO-ba. (Markletic)
Záró gondolatok
Szeretnél többet megtudni a SEO-ról? Az alapokról itt olvashatsz.
Ha úgy gondolod hogy kihagytam volna egy érdekes vagy fontos SEO statisztikát? Ne habozz felvenni velem a kapcsolatot a Facebookon vagy a kapcsolati oldalon keresztül.
Most már látod, hogy a keresőoptimalizálás milyen fontos ügyfélszerző terület és hogy milyen nagy üzleti lehetőségeket rejt magában. Vágj bele bátran!
Ne feledd! Minden az első klikkel kezdődik! ?