Mi a szlogen jelentése?
A szlogen jelentése magyarul: jelmondat.
Mi a szlogen célja?
A célja az, hogy egy bonyolult üzleti koncepciót a lehető legegyszerűbben adjon át. A lehető legtartalmasabb üzenetet közvetíteni, kevés szóban a szlogenek fő feladata.
Az ütős reklámszlogenek ismertetőjegyei
A szlogenek általában 1-5 szót tartalmaznak. Éppen annyit, hogy az ember mindenfajta megerőltetés nélkül egy pillanat alatt el tudja olvasni és meg tudja érteni.
Ha most el kellene magyaráznod az üzleti koncepciódat vagy a legnagyobb versenyelőnyödet, esetleg a vállalkozásod – márkád vízióját, képes lennél kifejezni egyetlen mondatban? És akár egy szóban?
A legtöbben erre azt felelik: lehetetlen.
Nos, éppen ezért nagyon nehéz ütős szlogent alkotni, és éppen ezért ritka, mint a fehér holló.
Nem is a rövid mondat megfogalmazásával van a gond – sokkal inkább azzal, hogy a mondanivalót 100%-ig át kell adnia.
Mi a jó szlogen lényege?
Egy jó vállalati szlogen lényege az, hogy egy márkát vagy terméket elkülönítsen, kiemeljen versenytársaitól, jobbá, egyedibbé tegye a konkurencia többi termékéhez képest.
Választ adjon a kérdésre: “miért ezt válasszam?”.
Emellett fülbemászó is legyen.
Tipp
A legjobb reklámszlogenek és jelmondatok:
- Megragadják a vásárlók figyelmét
- Beépítik a márkát a tudatalattiba a későbbi vásárlási döntésekhez. Erre egy nagyon jó példa ha korpás a hajunk és megoldást keresünk a problémánkra. Mi az ami elsőként az eszünkbe jut? Pedig lehet hogy más termék is pont ugyanolyan jól megfelel a célnak.
Egy jól kitalált vállalati szlogen éppúgy a márka szerves részévé válhat, mint a logó vagy a márkanév. Amikor meghallod a szlogent, azonnal a termék jut eszedbe (és amikor meglátod a terméket, jó eséllyel felcsendül a szlogen a fejedben.)
Mi a szlogen haszna?
Valószínűleg nem mondok újdonságot azzal, hogy manapság a vállalkozások rengeteg összeget fordítanak az online kommunikációra. A szlogen haszna nem csak a reklámokban rejlik. Képzeljük el, hogy a befektetők előtt egy vállalati prezentációt tartunk vagy éppenséggel egy üzleti találkozón veszünk részt, több versenytársunkkal együtt és valaki megkérdezi tőlünk, hogy mivel foglalkozunk, mit tud a termékünk.
Az emberek többsége ilyenkor unalmas körmondatokba kezd, esetleg érdektelen specifikációkat fog felsorolni.
Ezzel szemben nekünk van egy hatásos belépőnk, egyből megjegyeznek minket, ráadásul a legjobb tulajdonságokat, versenyelőnyöket közvetítjük magunkról olyan egyszerűen, hogy azt még egy 6 éves gyerek is megérti.
Keresőoptimalizálás (SEO), brandépítés, és a szlogen napjainkban
Ha tudatosan építed márka nevedet és használod a szlogenedet az online térben, a keresőmotorok egy idő után összekapcsolják azt a vállalkozásoddal és ez óriási előnyöket biztosít számodra. Ezzel a technikával akár uralhatsz egy iparági kifejezést is, amivel jelentős forgalmat tusz a vállalkozásod felé irányítani és a versenytársaitól elhalászni.
Azzal, hogy az emberek gyakran begépelik a Te márkanevedet a Google keresőjébe és/vagy társítják azt egy kulcsszóval, az egy nagyon erős felhasználói jelzés a kereső számára, hogy a Te weboldalad egy adott témában minőségi és releváns. Hiszen kialakult probléma tudatuk van a felhasználóidnak és a Te weboldalad valamelyik aloldalát szeretnék közvetlenül megtalálni.
Az erős relevancia, vagyis az erős brand, bizonyos változásokkal, büntetésekkel szemben védettebbé teszi weboldalad:
- Algoritmus változások
- Alacsony minőségű oldalakról származó linkek
- Esetleges büntetések
Tipp
A brandépítésbe fektetett energia akkor is megtérül, ha valamilyen véletlen okán mégis kapsz egy büntetés, mert így a forgalom csökkenés nem a teljes forgalmad megszűnését fogja eredményzeni. (Itt találsz további keresőoptimalizálás tippeket.)
Milyen esetben és miért legyen szlogened?
A vállalkozások többségének mindig érdemes gondolkozni egy szlogenen vagy jelmondaton. Egy jó szlogen, mindig hasznára válik a vállalkozásodnak vagy termékednek. A szlogentől könnyen megjegyezhetővé, emlékezetessé válik vállalkozásod, terméked.
Ez alól kivételt jelenthet ha a vállalkozás vagy márka neve egyértelműen megmagyarázza a terméket vagy tevékenységet.
Ha a vállalkozásod, márkád vagy terméked neve nem önmagyarázó akkor a szlogen mondhatni kötelező. Hiszen így amikor valaki először találkozik vele – veled akkor rögtön el tudja helyezni valahova.
11 lépés a sikeres szlogeníráshoz
Napjainkban a minket ért reklámzajban extrém nehéz kiemelkedő márka arculatot alkotni, és mindezek között egy jó szlogen megalkotása talán az egyik legnagyobb kihívás. Jó jelmondatot írni nem egyszerű és még kevésbé gyors feladat. Ez nem úgy működik, hogy beírod a naptáradba, hogy kedden 10-11 -ig “Szlogen írás” és már ki is pipáltad a feladatot. A szlogen kitalálása és írása egy kreatív folyamat. Együtt érik, fejlődik veled, a termékeddel, márkáddal, vállalkozásoddal.
- El kell mélyülnöd a témában!
- Szükséged lesz egy felületre ahová le tudod jegyezni a gondolataid.
- Határozd meg mi az a cél, a mondanivaló amit a szlogennel el szeretnél mondani
- Írj fel minden gondolatot, szót, ami ezzel kapcsolatba eszedbe jut. Keress rá a szavak szinonimáira is.
- Most már elkezdhetsz ötletelni de nem akárhogy. Határozz meg magadnak egy számot ami nem túlzóan magas, de nem is alacsony. A szám jelentsen igazi kihívást, szinte teljesíthetetlen legyen. De ne legyen ésszerűtlenül magas, például 1000 mert annak nincs értelme. A példa kedvéért legyen ez a szám 25.
- Most jön a neheze. Írj 25 jelmondatot. De ne feszülj rá!
- Ha kész vagy, tedd félre a feladatot egy időre. Ez akár lehet több nap is.
- Amikor már úgy érzed, hogy kellően kizökkentél a témából és friss szemmel tudsz tekinteni a gondolataidra, na akkor vedd elő újból a jegyzeteidet és vizsgáld felül a listát. Tartsd meg a legjobb 3-5 mondatot.
- Ha még mindig nem vagy elégedett a végeredménnyel, akkor újra kezdheted az ötletelést és a megmaradt mondatokat kiegészítheted újra 10-15-re. Ezt követően megint tedd félre egy ideig a feladatot.
- Ha elakadtál, akkor kérd ki egy más kreatív ismerősöd tanácsát. Sokszor már maga az a tény, hogy tiszta fejjel gondolnak a témára előre lendíti a megfelelő szókapcsolat megtalálását vagy éppen egy olyan szót, gondolatot tudnak hozzátenni, ami eddig elkerülte a figyelmedet.
- Ha úgy érzed hogy megvan az igazi, akkor még ilyenkor is érdemes félretenni egy darabig és jó néhány nap vagy hét elteltével ismét felülvizsgálni.
Minden idők legemlékezetesebb vállalati szlogenjei
A 77 kiválasztott szlogen ötvözi a magyar és nemzetközi márkák legemlékezetesebb üzeneteit, bemutatva, hogy a helyi és globális piacokon hogyan lehet sikeresen kommunikálni. Ez a gyűjtemény rámutat arra, hogy a kreatív és kultúrára épülő szlogenek egyaránt hozzájárulnak a márkák egyedi arculatának megformálásához és ismertségének növeléséhez.
Céges reklámszlogenek | Márka / Termék név |
Just Do It | Nike |
Mert megérdemlem | L’OREAL |
Got Milk? | California Milk Processor Board |
Think Different | Apple |
I’m Lovin’ It | McDonald’s |
Breakfast of Champions | Wheaties |
Férfiasan tökéletes | Gillette |
A Red Bull szárnyakat ad! | Red Bull |
There are some things money can’t buy. For everything else, there’s MasterCard. | MasterCard |
Betcha can’t eat just one | Lay’s |
We try harder | Avis |
Belong Anywhere | Airbnb |
America Runs on Dunkin’ | Dunkin’ Donuts |
Maybe she’s born with it. Maybe it’s Maybelline. | Maybelline |
Like a good neighbor, State Farm is there. | State Farm |
Think Big | IMAX |
Nincs többé korpa, csak gyönyörű haj, minden nap. | Head & Shoulders |
Fly the friendly skies | United Airlines |
Minden időben. Tisza cipőben | Tisza cipő |
What’s in your wallet? | Capital One |
The Quicker Picker Upper | Bounty |
Taste the rainbow | Skittles |
Shave Time. Shave Money. | Dollar Shave Club |
Have it your way | Burger King |
All for Freedom. Freedom for All. | Harley Davidson |
Quality never goes out of style. | Levi’s |
Live in your world. Play in ours. | PlayStation |
The Happiest Place on Earth | Disneyland |
Eat Fresh | Subway |
I want my MTV! | MTV |
Open happiness | Coca-Cola |
Is it in you? | Gatorade |
Can you hear me now? | Verizon |
The snack that smiles back | Goldfish |
Pure Michigan | Michigan Economic Development Corporation |
Every kiss begins with Kay | Kay Jewelers |
I ❤️NY | Empire State Development Services |
Diamonds are forever | De Beers |
All the News That’s Fit to Print | The New York Times |
Gotta catch ’em all! | Pokemon |
Everywhere you want to be | Visa |
It’s finger-lickin’ good | KFC |
Easy, breezy, beautiful… | CoverGirl |
Think Outside the Bun | Taco Bell |
Eat Mor Chikin | Chick-fil-A |
Jobban csúszik | Arany Ászok |
Nothing runs like a Deere | John Deere |
The Ultimate Driving Machine | BMW |
You’re in good hands | Allstate |
Save money. Live better. | Walmart |
Önnek jár | BKV |
Good to the last drop. | Maxwell House |
Where’s the beef? | Wendy’s |
Democracy Dies in Darkness | Washington Post |
Impossible is Nothing | Adidas |
King of Beers | Budweiser |
It keeps going, and going, and going… | Energizer |
Go Further | Ford |
When you care enough to send the very best | Hallmark |
Obey your thirst | Sprite |
Have a break. Have a KitKat. | KitKat |
Bizonyíték nem ígéret | Old Spice |
Don’t leave home without it | American Express |
Mert hülye azért nem vagyok szlogenje | MediaMarkt |
Let’s go places | Toyota |
Challenge everything | Electronic Arts |
Snap! Crackle! Pop! | Rice Krispies |
What happens here, stays here | Las Vegas Convention and Visitors Authority |
Make America Great Again | Donald Trump |
Yes We Can | 2008 Obama presidential campaign |
Egy jópofa sör | Soproni |
A kapcsolat | Westel 900 |
Az élvonal | Pannon GSM |
Alap, amelyre építhet | Fundamenta |
Ronda és finom. | Chokito |
Think small | Volkswagen bogár |
A repülés mindenkié | Malév |
Hogyan válassz szlogent a vállalkozásodhoz?
Látható, hogy a fenti reklámszlogenek sok közös vonást tartalmaznak, melyek inspirációt adhatnak a saját jelmondatod megtalálásához is:
Következetes — a szlogennek minden termék (és az általa nyújtott élmény) esetében használhatónak kell lennie.
Más — a más jobb, mint a jobb. Célszerű elhatárolódni az olyan szlogenektől, melyek már meglévő vállalkozásokkal hasonlítanak össze (pl. mi vagyunk a …… Übere).
Rövid és egyszerű — a fenti jelmondatok többsége kevesebb, mint 10 szó. A telefonszámok is rendszerint 7-10 számjegyűek, így könnyen megjegyezhetők. A szlogened is legyen ilyen.
Időtlen — az aktuális trendekre és technológiára reflektáló ötletek jól működhetnek egy-egy marketing-kampány részeként, de ezeket csak alapos megfontolás után célszerű beépíteni a szlogenbe.
Egyedülálló — legyen világos (de ne agyafúrt), hogy még a márkától elkülönítve is megállja a helyét.
Bízom benne hogy sikerült egy átfogó képet adni a reklámszlogenek megalkotásáról. És most már te is bele mersz vágni a saját jelmondatod megírásába.
Ne feledd! Minden az első klikkel kezdődik! ?