Ha nehézségeid támadnak a vállalkozásod népszerűsítése során, ne aggódj, nem vagy egyedül. Hozzád hasonlóan eleinte sok cégtulajdonos küzd az ügyfelek megszerzésével. Egy marketing kampány költségeinek karbantartása és eredményeinek egyensúlyba hozása nem egyszerű feladat.
A probléma megoldása legtöbbször a két marketing stratégia egyike: keresőoptimalizálás (SEO) vagy kattintás alapú fizetés (PPC). De melyik módszer a megfelelő a Te számodra? És melyiket mikor érdemes használnod?
Ebben a cikkben megvizsgáljuk, mit várhatunk a két stratégiától, illetve megnézzük a SEO és a PPC stratégiák előnyeit és hátrányait, valamint néhány statisztikát, valós példákat, amelyek segítenek eldönteni, hogy vállalkozásod számára a SEO vagy a PPC – esetleg a kettő együtt – a megfelelő.
Mi a SEO jelentése?
A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, azaz SEO) alatt a weboldalak keresőmotorokban történő organikus megjelenésének befolyásolását értjük. Pozíciójuk javítására irányuló folyamatokat végzünk, annak érdekében, hogy az organikus találati listán minél előrébb rangsorolódjanak és ezáltal organikus forgalom érkezzen a weboldalra.
Ahogyan te is a kedvenc keresődhöz fordulsz, például a Google-hez vagy a Binghez, hogy rákeress egy új marketing rövidítésre, vagy arra, hogy honnan lehet jó pizzát rendelni, ezt teszi a te vásárlód is. Ha időt és energiat fektetsz a SEO-ba, akkor tudatosan alakítod annak a valószínűségét, hogy a célközönséged megtalálja a weboldaladat, amikor a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatos kulcsszavakra keres.
Tipp
A marketingszakemberek 61%-a állítja, hogy a SEO a legfontosabb inbound (beérkező) marketing tényező egy vállalkozás számára. (92 szuper SEO statisztika)
Vannak más keresők is a Google-n kívül?
A legtöbb SEO stratégia középpontjában a Google áll, nem pedig a Bing vagy a Yahoo!. Ennek az az oka, hogy a keresőmotorok piaci részesedésének 92,47%-át a Google birtokolja. Nem muszáj megismerned a Google több mint kb. 200 rangsorolási tényezőjét, de a legfontosabb iránymutatásokkal és rangsorolási tényezőkkel mindenképpen tisztában kell lenned.
Akció
Ha szeretnél jobban elmélyedni a SEO alapjaiban, vagy az alapvető rangsorolási tényezőkben, akkor kattints a következő cikkemre.
A SEO előnyei
Íme a SEO néhány előnye:
1. Hosszú távon költséghatékonyabb
Bár a SEO időbe és pénzbe kerülhet – szabadúszók vagy ügynökségek fizetése, valamint a SEO eszközök ára – hosszú távon még mindig sokkal olcsóbb, mint a PPC-hirdetések.
Amikor olyan tartalmat hozol létre, amely rangsorolja weboldaladat, és forgalmat generál, nem kell többé folyamatosan pénzt költened arra, hogy a megcélzott ügyfelek lássák azt. És amikor ezek az ügyfelek úgy döntenek, hogy a te linkedre kattintanak, az nulla költséggel jár számodra, ellentétben a PPC-kampányokkal, ahol kattintásonként kell fizetned.
Egyszóval az organikus forgalom skálázható és költséghatékony.
2. Az értékesítési tölcsér különböző szakaszait tudod megcélozni
A célközönséged nem minden tagja van az értékesítési csatorna ugyanazon szakaszában.
Vannak, akik éppen a tölcsér tetején ismerkednek a márkáddal. Mások pedig már a tölcsér alján vannak, készen arra, hogy elővegyék a pénztárcájukat és vásároljanak.
A SEO segítségével különböző tartalom típusokat hozhatsz létre (blogbejegyzések, útmutatók, esettanulmányok formájában), amelyek a közönséged minden szegmensét pontosan ott célozzák meg, ahol az értékesítési tölcsérben megtalálhatóak.
Így weboldalad jobb eséllyel lendíti át a látogatóidat a tölcséred következő szintjére, amikor böngészik a tartalmaidat.
3. Stabilabb a keresési forgalmat biztosít
Miután a Google elkezd rangsorolni, megkezdheted a weboldalad ingyenes forgalmának tervezését és előrejelzését, folyamatos optimalizálás mellett. Egy másik előny, amelyet érdemes szem előtt tartanod, a következő: ha a SEO elkezd működni, akkor az folyamatosan “dolgozik” az év minden napján, nincs “ki- és bekapcsolás”. A PPC kampányok esetén viszont a weboldalad nem jelenik meg a keresési eredmények között, vagy a hírfolyamban, ha kimerül a költségvetésed.
Kiváló módja a két stratégia közötti különbség megértésének, ha úgy gondolsz rájuk, mint ingatlanokra: A SEO olyan, mintha bérbeadnál egy ingatlant, vagyis ha “jól felépítetted”, onnantól kezdve folyamatosan értéket termel neked. Míg a PPC olyan, mintha bérlő lennél. A pénztárcád meghatározza, hogy egy adott időtartamig milyen minőséget és mennyiséget tudsz megfizetni. És ha a lehetőségeid kimerülnek vagy elfogytak akkor…
4. Támogatja a pull marketing stratégiád
A pull marketing egy olyan marketing stratégia, amely nem tolakodó módszerekkel vonzza (húzza) a vásárlókat a vállalkozásodhoz. A stratégia végső célja, hogy erősítse a vásárlói elköteleződést egy márka vagy termék iránt, valamint ösztönözze a keresletet.
A keresőoptimalizálás ennek a stratégiának az egyik legjobb eszköze mert a vásárló keresi a vállalkozást, információt gyűjt magának hogy megoldja valamilyen problémáját, kielégítse igényét. Ezeknek a vásárlóknak már kialakult probléma tudata van, így sokkal könnyebben és nagyobb arányban szavaznak neked bizalmat.
5. Az organikus listák márka tekintélyt építenek
Nagyon fontos kiemelni, hogy a termékedhez és szolgáltatásodhoz kapcsolódó kulcsszavakra történő következetes megjelenés a keresési eredmények között, segít a márkáddal kapcsolatban felépíteni a bizalmat és hitelességet. Mindeközben azt is jelzi a Google számára, hogy az adott téma szakértője vagy. Ez több hivatkozáshoz (backlink) vezethet más megbízható weboldalakról, amely a keresőmotorok egyik legfontosabb rangsorolási tényezője.
A SEO hátrányai
Íme néhány ok, amiért lehet, hogy nem kedveled majd annyira a SEO-t:
1. Változnak a keresőmotorok algoritmusai
A keresőmotorok, különösen a Google, sokszor változtatják az algoritmusaikat. Ezek a változtatások azt jelentik, hogy szorosan figyelemmel kell kisérned a marketing stratégiád és az organikus találataid eredményét. Természetesen amúgy is magától értetődő, hogy figyeled és méred az eredményeket, ha az ügyfélszerző rendszeredről van szó.
Ugyanakkor azt is fontos tudnod, hogy a kereső motoroknak az az elsődleges célja, hogy segítse az embereket abban, hogy az általuk elvégzett keresésekre a legrelevánsabb találatokat kínálja, a legjobb minőségben. Ez egyben üzleti érdekük is hiszen az emberek ezért fogják használni az adott keresőt.
Ha az egyenes úton jársz, a keresőmotorok algoritmus változásai jól kiszámíthatóak, mert minden változás két cél irányába mutat:
- Kiszűrjék, meggátolják az algoritmus megtévesztésére tett törekvéseket.
- A minőségi releváns tartalommal rendelkező, gyors, jó technikai állapotban lévő weboldalakat előre sorolják a közönségük számára.
2. Rendszeresen kell optimalizálni, karbantartani a weboldaladat
A munkád nem ér véget azzal, hogy a weboldalad elkészül és elkezd rangsorolni néhány kulcsszóra. Rendszeresen törődni kell vele, karbantartani, optimalizálni és fejleszteni szükséges a tartalmakat, ahhoz hogy azok folyamatosan rangsoroljanak.
Az optimalizálás magában foglalhatja a régi cikkek frissítését, bővíítését és a régi/lejárt hivatkozások eltávolítását, módosítását stb.
3. Időbe telik, hogy eredményt hozzon
Ha a weboldalad vagy a domained új, nem valószínű, hogy azonnali eredményeket fogsz elérni a SEO-nak köszönhetően. Ennek az az oka, hogy számos tényező befolyásolja, hogy a Google hogyan rangsorolja a weboldalakat – ezek közül sok nem valósul meg az oldal elindítását követő néhány héten vagy hónapon belül.
A tartalom gyártása is időigényes, és persze az is fontos hogy elérjen egy kritikus mennyiséget és minőséget.
4. Magas szintű készségeket és szakértelmet igényel
Ha nem alkalmazol szakembert, győződj meg arról, hogy ismered és érted a közönséged céljait, és azokat minőségi tartalommal szolgáld ki, annak érdekében hogy a keresőmotorok számára megfelelően optimalizáld a weboldaladat.
Kétségtelenül időigényes és megterhelő egy vállalkozást működtetni, miközben technikai SEO, írási és linképítő tanfolyamokban veszel részt, de kivitelezhető, ha elkötelezed magad a SEO stratégia mellett a bevételszerzés érdekében. (Ne feledd, egy ingatlan felépítésével és bérbeadásával is rengeteg feladat jár.)
5. A beérkező forgalom nehezen szabályozható
A keresőoptimalizálásnak idő kell míg beindul, de ha egyszer elkezd működni onnantól kezdve stabilan hozza a forgalmat. Olyan mint egy lejtőn legurított hógolyó, amiből lavina lesz. Ez azt is jelenti hogy vállalkozásodnak készen kell állni az ügyfelek kiszolgálására, hiszen ezt a típusú forgalmat nem lehet csak úgy “ki- és bekapcsolni”. Viszont ha vállalkozásod eléri ezt a szintet, akkor az is egy lehetőség, hogy jobban megszűröd ügyfeleidet, így növelve vállalkozásod stabilitását és bevételeit.
Mi a PPC?
A PPC (Pay-per-Click) avagy a kattintás alapú fizetés a keresőmarketing (SEM) egyik formája, ahol a hirdető fizet például a Google-nek vagy a Facebook-nak minden egyes hirdetésre történő kattintásért. Ez a modell lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy csak akkor fizessenek, ha a vásárlók interakcióba lépnek a hirdetéseikkel. Ha PPC-hirdetéseket alkalmazol, olyan embereket vonzhatsz be, akik érdeklődnek az ajánlatod iránt, és készek a konverzióra.
Biztosan észrevetted, hogy a legnépszerűbb keresési eredmények némelyike a ”Hirdetés” szóval van megjelölve, például itt a “keresőoptimalizálás” keresési találatoknál.
A PPC-hirdetések mindig az organikus keresési eredmények előtt jelennek meg. Egyes vállalkozások ezeket a konkrét keresési hirdetéseket marketingkampányuk részeként, egy meghatározott ideig futtatják. Ez a módszer elsősorban a keresőmotorokhoz kapcsolódik, mivel a hirdetők olyan kulcsszavakra licitálnak, amelyek relevánsak a vállalkozásuk és célpiacuk számára.
A PPC-hirdetések költsége általában az iparágtól és a megcélzott kulcsszó keresési mennyiségétől függ.
A PPC-hirdetések segíthetnek a vállalkozásodnak versenyképesnek maradni egy telített piacon, és gyorsan a célközönség elé kerülni, ha nem rendelkezel megfelelő domain hitelességgel (Domain Authority) ahhoz, hogy weboldalad organikusan rangsoroljon a keresőmotoroknál.
A PPC előnyei
1. Gyors eredményeket kínál
Míg hónapokba telhet, mire érzékelhető lesz a SEO-stratégiád hatása, addig a PPC-kampányod eredményei akár már néhány óra múlva láthatóak.
2. A PPC hirdetések az organikus rangsor felett jelennek meg
Ha PPC kampányt futtatsz a cél kulcsszavadra, akkor weboldalad elsőként jelenik meg a keresőmotorok találati oldalain. Ez a rangsorolás arra készteti a célközönségedet, hogy először rád figyeljen fel, mielőtt tovább görgetne a többi eredmény megtekintéséhez vagy ne is görgessen tovább.
3. Lehetővé teszi a célközönséged pontos meghatározását
A PPC-kampány beállítása során kiválaszthatod, hogy kit kívánsz megcélozni hirdetéseiddel.
Egy adott földrajzi területen keresel embereket? Vagy egy bizonyos korú, családi állapotú, érdeklődési körű közönséget szeretnél megcélozni? Ha igen, akkor célszerű PPC hirdetés(eke)t futtatnod.
4. Gyorsan tudsz A/B teszteket futtatni egy PPC-hirdetésen
A PPC-kampányokkal rengeteget tudsz és kell is tesztelned. Tesztelheted célközönségedet vagy azok szegmenseit, hirdetések címét, szövegezését, Facebook hirdetések esetében megjelenő tartalmakat, képeket videókat.
Tesztelheted a landoló oldalaid konverziós képességét is olyan módon, hogy ugyanazt a hirdetés futtatod két különböző landoló oldalra és megnézed melyik teljesít jobban.
A sikerhez elengedhetetlen hogy meg tudd mérni, melyik közönségnél mikor és mi működik jól.
Mindössze annyit kell tenned, hogy módosítasz egy elemet, például a hirdetés szövegét, és hagyod, hogy fussanak egy ideig. A teljesítménytől függően dönthetsz arról, hogy hogyan folytathatod az optimalizálást az eredmények javítása érdekében.
Ezeknek a folyamatoknak a segítségével mélyebben megismerheted a célközönségedet.
A PPC hátrányai
1. A PPC hirdetések költségesek
Pénz nélkül nincs PPC kampány.
Fizetned kell minden linkért, amelyre a közönséged rákattint, vagyis a költségkereted kimerülése esetén a forgalom is elmarad.
Ezenkívül a PPC-hirdetések kifejezetten drágák is lehetnek (akár a 40 dollárt, mai árfolyamon 13 500 Ft.-t is elérhetik), ha olyan versenyképes iparágban tevekenykedsz, mint például a jogi vagy a biztosítási szektor.
2. Alacsonyabb haszonkulcsok
Míg egy PPC-kampány rövid távú nyereséget hozhat, általában alacsonyabb haszonkulcsot eredményez. Mivel a PPC egy „pay to play” rendszer, az ügyfélszerzési költségeid (Customer Acquisition Cost, azaz CAC) egyre magasabbak lehetnek anélkül, hogy közben a termékeid vagy a szolgáltatásaid árai jelentős mértékben emelkednének.
3. A PPC hirdetések egy idő után elavulttá válnak
Ha a Facebookhoz hasonló felületeken hirdetsz, akkor folyamatos tartalomgyártási kényszer alatt állsz. Hirdetéseid, még a jók is, egy idő után kiégnek, közönséged elfárad, folyamatosan meg kell újulnod, ami egy idő után nem könnyű feladat.
Ezt nehezíti az, hogy csak korlátozottan tudod kontrollálni a hirdetéseid tartalmát platformok által felállított bonyolult szabályzatok miatt. Emiatt hirdetések megjelenése, nagyban hasonló lehet a többi hirdetéshez, és így igencsak nehéz kitűnni versenytársaid közül.
Az is előfordulhat, amennyiben megsértesz bizonyos irányelveket, hogy akadályozzák a hirdetésed megjelenését.
4. Push marketing
A push marketing stratégia során a vállalatok a vásárlók elé tolják a terméküket / szolgáltatásukat a vásárlás érdekében, valamilyen promóciós eszköz segítségével.
Ezt a stratégiát gyakran “túltolják” a cégek. Sokszor érezheted azt, hogy minden áron rád szeretnének tukmálni valamit.
Ezzel a típusú reklámozással általában a potenciális vásárlót megzavarják, félbeszakítják az addigi tevékenységét. Így próbálják felkelteni a figyelmét.
Az online marketingben tipikusan ilyen megoldások:
- pop-up és különböző felugró hirdetések,
- villogó bannerek,
- videós hirdetések például a YouTube-on,
- hanggal induló weboldalak, stb.
Napjainkban az embereket elképesztő mennyiségű marketing inger éri. Tévéreklámok, rádióreklámok, újsághirdetések, plakátok az utcán, a boltokban, az éttermekben, az iskolában, az óvodában, a tömegközlekedési eszközökön, hirdetések a Facebookon, a Youtube-on, a Google-ben, weboldalakon, a céges és a magán e-mail fiókban…
Nos, ebbe a zajba kell beillesztened a saját reklámodat, ráadásul az emberek egyre immunisabbak az őket ért ingerekkel szemben.
Ezzel ellentétben a SEO sokkal kíméletesebb emberközelibb módszer, amit a látogatóid jobban is értékelnek.
Tipp
Az alábbi két SEO statisztika megmutatja hogy az emberek még mindig szívesebben kattintanak az organikus találatokra mint a hirdetésekre.
A Google Ads hirdetések átlagos átkattintási aránya az összes iparágban 3,75% a keresési hirdetések esetében.
Becslések szerint a Google első számú organikus pozíciója 34,2%-os átkattintási arányt (CTR) eredményezhet.
5. Gyors tesztelési lehetőség
Itt a határ a Te tudásod, kreativitásod és persze a 💰tehetséged. Az hogy a közönséged számára optimális hirdetéseket tudj futtatni gazdaságosan, sajnos pénzbe kerül, még akkor is ha tapasztalt vagy.
Ördögi kör. A magas költségek hatékony hirdetésekre sarkallnak, a hatékony hirdetések elérését teszteléssel és a tapasztalat megszerzésével valósíthatod meg. Ami, mondanom sem kell, további 💰költségeket generál.
6. Letiltás
Bonyolult szabályrendszernek kell megfelelned minden platformon. A legkisebb szabálysértésért is indoklás nélkül letilthatják hirdetési fiókodat. Ezáltal elveszted a tesztelések által felhalmozott információkat és kezdhetsz mindent az elejéről.
7. Algoritmus változás
A médiából többnyire a keresőmotor algoritmus változásairól lehet hallani. De nem csak a keresőmotorok algoritmusát változtatják, hanem a kattintás alapú hirdetésekét is. Ez a fajta algoritmusváltozás sokkal kiszámíthatatlanabb, egy cél határozza meg, az adott felületek profit célja. Ráadásul a keresőoptimalizálással szemben, a hirdető és a platform érdeke ellentétes. A hirdető minél alacsonyabb költséggel szeretne hirdetni, a platform pedig maximalizálni szeretné a bevételét.
8. Árfolyamkockázat
Mivel a külföldi szolgáltatásokért dollárban vagy euróban fizetsz, ezért egy nem várt árfolyam változás tovább tetézi az amúgy is magas költségeidet. Egy váratlan forint gyengülés azonnal érezhető hatást fejt ki a hirdetéseid költségére. Ha erre alapozod hosszútávon vevőszerzési rendszered, akkor érdemes ezzel a negatív hatással is számolni.
9. Platformtól független kockázati tényezők
A következő platformoktól független tényezők korlátozhatják célközönséged elérését vagy tovább ronthatják hirdetéseid hatékonyságát:
- Világszerte az átlagos reklámblokkolási arányt 2020 végén 42,7%-ra becsülték. A reklámblokkolók használata országonként eltérő, Magyarország az átlag környékén mozog.
- Az adatvédelmi környezet folyamatosan változik(hat) és szigorodik(hat). Ezzel egyidőben a nagyvállalatok konkurencia harca is befolyásolhatja a PPC piacot.
Itt vannak például az Apple iOS14 operációs rendszere által bevezetésre került adatvédelmi korlátozások. A The Financical Times megírta, hogy nagy közösségi platformok 9,85 milliárd dollár veszteséget szenvedtek el az Apple által bevezetett szigorítások miatt. Amit a YouTube, Snapchat, Twitter és a Facebook “adott össze”.
Lévai Richárd Magyarország egyik legismertebb közösségi marketing szakember szavai: Kitörés a Facebook marketing korlátaiból: vissza az alapokhoz! Mivel élheted túl az egyre csökkenő organikus eléréseket?…
SEO vs. PPC
A keresőoptimalizálás (SEO) elősegítheti, hogy a tartalmad előkelő helyet foglaljon el a keresőkben, így a közönséged nagyobb valószínűséggel fog rákattintani.
A SEO a helyi keresések esetén is hatékonyabb, és hosszabb ideig növelheti az online jelenlétedet. Azon emberek 76%-a, akik okostelefonjukkal rákeresnek valamire a “közelben” kifejezéssel, 1 napon belül meglátogatja a vállalkozást.
Hosszútávon a kattintásonkénti fizetés (PPC) ezzel szemben egy olyan stratégia, amely megköveteli, hogy pénzt költs annak érdekében, hogy a tartalom a közönség elé kerüljön, amikor adott kulcsszavakra keresnek az interneten.
SEO vs. PPC: Melyik a jobb?
Azt kérdezni, hogy melyik a jobb, a SEO vagy a PPC, olyan, mintha azt kérdeznéd, hogy melyikkel jobb enni, villával vagy kanállal – ez attól függ.
Tészta evéshez? Persze, örülnék egy villának. Leves? Inkább egy kanalat kérnék.
Ugyanígy különböző helyzetek léteznek, amikor a SEO jobb, mint a PPC, és fordítva.
Lássunk most néhány ilyen szituációt:
A SEO-t válaszd, ha…
- Alacsony költséget szeretnél
- Szeretnéd építeni a márkád tekintélyét
- Maximalizálni szeretnéd a hosszú távú befektetésarányos megtérülésedet (ROI)
- Olyan tartalmat szeretnél létrehozni, amely az értékesítési csatorna különböző szakaszaiban éri el a közönségedet
A PPC-t válaszd, ha…
Jobb eredményeket érhetsz el a PPC használatával olyan helyzetekben, ahol:
- Gyors eredményt szeretnél
- Terméked újszerű vagy egyedülálló a maga nemében
- Időérzékeny ajánlatod van, például egy ünnepi akció
- A közönségedet az értékesítési vagy a landing oldaladra szeretnéd irányítani
A SEO és a PPC alkalmazása a gyakorlatban
Ahelyett, hogy választanál a SEO vagy a PPC között, inkább kombináld, és állítsd vállalkozásod szolgálatába mindkét stratégia előnyeit.
Építs forgalmat a SEO segítségével, használd ki költséghatékonyságát, stabilitását, brandépítő erejét.
Célozd újra közönségedet a PPC segítségével. A retargeting (újra célzás) használatával olyan emberek előtt jelennek meg a Facebook és Google hirdetéseid, akik már jártak a weboldaladon. Így láthatóvá teheted számukra az olyan tartalmakat, amelyeket nehéz vagy nem is lehet optimalizálni a keresőmotorok számára, viszont jól konvertálnak.
Info
Az emberek 70%-kal nagyobb valószínűséggel konvertál , ha újracélozzák őket.
Ezekkel az eszközökkel visszaterelheted / “pusholhatod” látogatóidat az értékesítési tölcséredbe. Ráadásul sokkal hatékonyabban fognak működni mert egyszer már bizalmat szavaztak neked a keresőoptimalizálás segítségével, találkoztak a márkáddal, olvasták valamelyik cikkedet.
A PPC-kampányok sok adathoz biztosítanak hozzáférést – kulcsszókeresési mennyiségekhez, kulcsszavakhoz, amelyekre a versenytársak licitálnak, a legtöbb konverziót eredményező cselekvésre ösztönző (CTA) felhívásokhoz és így tovább.
Mindezen adatok birtokában kevesebb erőfeszítéssel jobb keresőoptimalizálási stratégiákat hozhatsz létre.
SEO vs PPC statisztikák
Ha bővebben érdekelnek a SEO statisztikák, akkor összegyűjtöttem neked 92 darabot, amit itt elolvashatsz.
SEO
- A Google felelős a globális internetes forgalom több mint 92,47%-áért.
- Az online tartalmak 90,63%-a nem kap forgalmat a Google-tól, és csak 0,21%-uk rendelkezik havonta 1000 feletti látogatói szammal.
- 2020-ban a böngésző alapú Google-keresések 35,18%-a eredményezett organikus link kattintást.
- A weboldalak 99,2%-án 100-nál kevesebb visszahivatkozás (backlink) található.
- A Google több mint 5,6 milliárd keresést dolgoz fel naponta (vagyis évi 2 billió keresést).
- A marketingszakemberek 64%-a aktívan használja és befektet a SEO-ba.
PPC
- A Google Display Hálózat világszerte eléri az internethasználók 90%-át.
- A keresési hirdetésekre fordított kiadások 144,8 milliárd dollárt tettek ki 2021-ben, szemben a 2020-as 58 milliárd dollárral.
- A legmagasabb átlagos havi kattintásonkénti költség (CPC) a Google Ads keresési hirdetéseiben a biztosítási ágazatban 18,57 dollár kattintásonként.
- A legolcsóbb CPC a Google Ads keresési hirdetésekben az elektronikai iparban 77 cent kattintásonként.
- A Facebook-hirdetések átlagos átkattintási aránya az összes iparágot tekintve 1,1%.
Végső gondolatok
Az, hogy a SEO vagy a PPC mellett döntesz nem csak, az üzleti helyzetedtől függ hanem a stratégiai céljaidtól is. Tehát szánj időt a SEO és a PPC előnyeinek és hátrányainak értékelésére. Fontos, hogy megismerd, melyik a megfelelőbb a számodra. Amennyiben lehetséges, integráld a két stratégiát, hogy még kiemelkedőbb eredményeket tudj elérni.
És ne feledd, ha elakadnál és segítségre volna szükséged, fordulj hozzám bizalommal. Vágj bele bátran, mert minden online élmény az első kattintással kezdődik! 🙂